Bali Baby!! - Reisverslag uit Lovina, Indonesië van Stella en Jaé - WaarBenJij.nu Bali Baby!! - Reisverslag uit Lovina, Indonesië van Stella en Jaé - WaarBenJij.nu

Bali Baby!!

Door: Stella

Blijf op de hoogte en volg Stella en Jaé

08 Februari 2014 | Indonesië, Lovina

Gister (7 feb) zijn we met de trein van Probolinggo naar de haven van Java gegaan om hier vervolgens de boot naar Bali te nemen. 'S ochtends hadden we nog een heerlijk ontbijten met fried rice. Jammie! We hadden een halve deal staan met een chauffeur voor vervoer naar het station maar we vertrouwden er niet helemaal op. Toen hebben we een privé chauffeur geregeld die ons voor €1,80 in 20 minuten naar het treinstation bracht. Daar aangekomen bleek onze trein anderhalf uur vertraging te hebben. In Nederland word je al gek als er op het bord +5 komt te staan, maar goed we konden er vrij weinig aan doen dus gingen we maar potjes pesten. Eenmaal in de trein gingen we eerst maar eens lunchen (nasi). Er zat een hele groep van mannen en vrouwen die elkaar allemaal kenden. De mannen deden een kaartspelletje waarbij ze de hele tijd heeeeeel veel geluid maakten. De vrouwen waren de hele tijd foto's aan het maken van zichzelf en elkaar. Ineens waren we op onze eindbestemming. We hadden geen flauw idee waar de boot zou vertrekken dus gingen we met 2 fietstaxi's. De boot kostte 0,70 cent en bracht ons in een uur naar Bali. Toen we daar aankwamen was het al donker en reed er geen ov meer. We moesten dus wel een taxi nemen. De taxi's wisten dit zelf natuurlijk ook dus konden lekker hoge prijzen vragen. In Java hadden we gevraagd wat een redelijke prijs was voor de rit van de haven naar het plaatsje waar we sliepen (Lovina) en daar zeiden ze 250.000 roepiah (€15). De taxichauffeur begon echter met een bod van 400.000. Dit vonden we wel iets te veel maar hij was de enige chauffeur die er stond. Dat werd dus afdingen! Jaé en ik waren het niet helemaal eens over de prijs en Jaé wilde op zoek naar een andere chauffeur maar ik was bang dat die er niet zou zijn dus ik hield de chauffeur aan de praat. Uiteindelijk wilde de man het voor 320.000 doen en wij voor 300.000. Jaé stelde voor een coin te flippen en de winnaar kreeg zijn prijs. Helaas verloor Jaé dus moesten we 320.000 betalen (€20). Alsnog niet duur voor een rit van anderhalf uur! In Nederland kom je na het uitgaan in Alkmaar niet thuis voor die prijs. De taxi rit vond ik echt een hell. Maar dat ligt meer aan mij. Auto's halen elkaar constant in en houden echt niet dezelfde afstanden aan als wij. Het kan dus zo zijn dat je recht op een vrachtauto afrijdt maar dat hij nog net op tijd weer terugschiet op zijn eigen baan. Ter afleiding ging ik maar wat spelletjes doen op m'n telefoon. Aangekomen in Lovina Beach gingen we naar ons hostel wat er erg leuk uitzag! Ruime kamer met een eigen veranda. Ook is er een zwembad. We gingen snel wat eten want het was ondertussen al 9 uur. We hadden allebei een kipspecialiteit uit Bali en als toetje had Jaé gefrituurd ijs! Zo cool!

Vanochtend gingen we om half elf ontbijten bij het hostel. Ik had een pannenkoek met banaan en Jaé toast. Hierna gingen we eindelijk naar het strand! Het was echt bloedheet. We hadden strakblauwe lucht terwijl het meestal vrij bewolkt was. Jaé heeft gezwommen maar ik was te druk met lezen (daglicht) dus Jaé vond mij een beetje saai. We gingen terug naar het hostel om te gaan lunchen. Toen hebben we ook 2 tours geboekt. Morgen gaan we snorkelen bij een heel mooi eiland en maandag gaan we via een tour langs onder andere een waterval, hotspring en boeddhistische tempel naad Ubud. We gingen lunchen bij een restaurantje aan zee. De prijzen in Bali zijn wel een stuk hoger dan in Java, maar vergeleken met Nederland is alles nog steeds super goedkoop. We proberen rond te komen met een budget van €30 per persoon per dag. Dit is inclusief slapen, vervoer, eten etc. Dit lukt tot nu toe! Na de lunch gingen we chillen bij het zwembad. En daarna gingen we maar weer uiteten :). We zaten in een heel leuk restaurantje op een dekterras met super mooi uitzicht! Jae kreeg 2 vissen die hij helemaal moest fileren. Daarna gingen we nog wat drinken in een barretje.

Nu gaan we zo maar slapen want we moeten morgen vroeg op voor ons dagje snorkelen! Liefs xx