The road to Ubud - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Stella en Jaé - WaarBenJij.nu The road to Ubud - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Stella en Jaé - WaarBenJij.nu

The road to Ubud

Door: Stella

Blijf op de hoogte en volg Stella en Jaé

10 Februari 2014 | Indonesië, Ubud

Ik had een heel leuk en heeeel lang reisverslag getypt over onze tour van vandaag, maar toen viel mn batterij uit.. En was alles weg! Dus poging 2. Wordt vast iets minder uitgebreid.

Vanochtend werden we om 10 uur opgehaald door onze privechauffeur. Hij zou ons via allerlei mooie punten in het noorden van Bali uiteindelijk afzetten in Ubud. Als eerste gingen we naar een Boeddhistisch tempelcomplex. Dit was best wel mooi en ook bijzonder, want de Dalai Lama himself was een keer op bezoek geweest! De hoofdtempel leek op een extreem kleine versie van de Borobudur. In het tempelcomplex was ook een groep Hollanders die een soort spirituele ervaring hadden met een gids. Al hun zorgen waren weggegaan door haar helende handen. Of ze waren stoned van de wierrook, dat kan ook. Onze chauffeur had helaas geen helende krachten dus wij waren nog steeds gestresst. Vervolgens reden we via het binnenland naar een hotspring toe. Dit was echt heerlijk! Super warm en ook nog eens heilig water. Na deze hotsprings gingen we op weg naar de Twin Lakes. Dit zijn 2 meren gescheiden door een strook bos. Het uitzicht was echt super mooi! Ook kon je hier op de foto met dieren. Jaé is op de foto gegaan met een vleermuishond, cool! Je kon ook met een slang maar dat vonden we toch wat te eng. Toen ging ik maar met een kameleon op de foto, ook heel dapper. We zagen ook 2 kameleons paren en dat is heel bijzonder want dat doen ze maar 1x per jaar. We hebben foto's maar die zijn te expliciet voor facebook ;). Na deze stop gingen we lunchen met een super mooi uitzicht! Vervolgens gingen we naar The temple on the lake. Dit was echt een super mooie tempel met een nog mooiere ligging, op een eilandje in het water. Een groep vrouwen wilde heel graag met ons op de foto. We voelen ons net beroemdheden hier af en toe! Vervolgens reden we verder naar onze laatste stop, een koffieplantage. Hier zagen we hoe ze koffie maken en wat voor smaken ze allemaal hebben. Je mocht ook alles proeven. De meest bijzondere koffie was koffie gemaakt van bonen die waren opgegeten en uitgepoept door een katachtig dier. Bizar! Het smaakte best oke! Je kon ook nog thee proeven maar die smaakjes waren allemaal wel heel erg apart! Vervolgens reden we naar ons hostel in Ubud. We hebben een heel leuk plekje met een eigen veranda. We gingen even een rondje lopen door het dorp. Echt een super leuk sfeertje! Vol met boetiekjes, barretjes, restaurantjes, resorts, spa's. Alles om helemaal tot rust te komen en te genieten! 'S avonds gingen we eten bij een mexicaan. Een welkome afwisseling na al die rijst met kip en ei :)

Liefs!!

• 11 Februari 2014 - 10:23

Marie:

Practige foto's ook waar jullie als beroemdheden tussen de mensen stonden te poseren, doet me denken aan het programma "Grenzeloos verliefd". Die sarong staat je heel leuk Stella.xxx

• 11 Februari 2014 - 13:51

Maaike:

Lieve Jaé en Stella,
    Iedere dag wacht ik weer met smart op een berichtje. Wat ontzettend leuk om jullie op deze manier te kunnen volgen. De foto's zijn ook ontzettend gaaf!! Geniet er van skatjes <3

xxx