Byebye Gili air hello Lombok - Reisverslag uit Lombok, Indonesië van Stella en Jaé - WaarBenJij.nu Byebye Gili air hello Lombok - Reisverslag uit Lombok, Indonesië van Stella en Jaé - WaarBenJij.nu

Byebye Gili air hello Lombok

Door: JP

Blijf op de hoogte en volg Stella en Jaé

24 Februari 2014 | Indonesië, Lombok

Na 5 dagen en 5 nachten genieten van ons luxueuze kamer moeten we er toch afscheid van nemen en onze trip voortzetten. De volgende bestemming is Lombok. Na vroeg opstaan en ontbijten gingen we richting de haven. Om half 9 ging onze boot richting Lombok. De boottrip verliep rustig, maar af en toe voelde ik wel een aantal kneepjes in mijn been van Stella als de boot veel aan een kant schommelde. Ik had niet veel moeite met de boot. Aangekomen op de haven van Lombok waren er veel mannen die vroeger of we een shuttlebus nodig hadden. Wij hadden al op Gili Air een comboticket geboekt waarbij we de boottrip en een shuttlebus hadden. Dus wij dachten dat deze mannen een shuttlebus hadden, maar helaas. De bedoeling was dat ze ons naar een plaatsje 500m verderop brachten met de paardtaxi! Helaas was dat niet inbegrepen in onze comboticket dus toen onze spullen en Stella zelf in de paardtaxi waren vroeg ik naar de prijs. Omgerekend 3 euro. Naja we hadden niet veel keus meer dus gezellig paardje rijden. Na de paardtaxi moesten we nog even wachten op onze shuttlebus en andere passagiers die ook naar Sengigi moesten. Tijdens het wachten hebben we nog een Engelse koppel ontmoet. Nog gezellig mee gepraat en toen ging onze volle shuttlebus onderweg naar Sengigi. De trip was echt geen pretje voor mij. Het was een mooie uitzicht en al langs de stranden en de zee, maar wat veel bochten en heuvels had deze weg. We gingen hard, zacht, omhoog, omlaag, naar links en naar rechts. Na een half uur vroeg ik Stella maar om een zakje, want ik voelde me echt niet lekker. Ik ging maar een beetje mijn ogen dicht doen en hield het nog vol. Maar nadat we uit de shuttlebus waren, was ik nog steeds niet lekker. Ik had echt super koud water nodig. Na een half uur koud water te hebben gedronken kon ik weer verder en gingen we op zoek naar een hostel. Een mannetje had ons geholpen en zo vonden we een hostel. Helaas geen airco, want het was echt warm in onze kamer. Buiten was het af en toe kouder dan in onze kamer.
We waren vroeg aangekomen bij Sengigi dus gingen we op stadtocht. Op papier in de lonelyplanet was Sengigi een van de mooiste plekken op Lombok. Wij vonden dit zeker tegenvallen. De stranden waren niet zo mooi als omschreven en je had er niet zoveel te doen. We gingen maar ergens lunchen en nadat we iets hadden besteld kwam het Engelse koppel, die toevallig langsliepen, gezellig bij ons zitten. Na wat gebabbel klikte het en planden we samen een tour. Na onze lunch namen Stella en ik even een goedkoop massage van een uur. Voor mij een eerste massage ooit. Het was wel oké, maar soms kietelde het. Later hebben we nog gegeten met supermooie zonsondergang. Thuis aangekomen in onze hittekamer, ging Stella even kloten aan de "nog niet aangesloten airco" en voilà, hij deed het gewoon. Dus nu lekker op bed liggen tv kijken. Morgen weer vroeg op voor onze tour met de Engelsen.

Xx

  • 25 Februari 2014 - 10:00

    Marie:

    Nou luitjes, geweldige trip maar als de weg van links naar rechts, omhoog en omlaag, je wordt van alle kanten geschudt dan ervaar ik zelf hoe het is. JP, het verbaasd mij niet hoe jij zich had gevoeld. Zorg goed voor je zelf; reispilletjes aangeraden. Maak er een gezellige tour samen met de Engelsen en geniet ervan. Kusjes xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Stella en Jaé

Actief sinds 26 Jan. 2014
Verslag gelezen: 177
Totaal aantal bezoekers 15108

Voorgaande reizen:

27 Januari 2014 - 31 Augustus 2014

Zuidoost Azië

Landen bezocht: