Kuta... - Reisverslag uit Kuta, Indonesië van Stella en Jaé - WaarBenJij.nu Kuta... - Reisverslag uit Kuta, Indonesië van Stella en Jaé - WaarBenJij.nu

Kuta...

Door: Stella

Blijf op de hoogte en volg Stella en Jaé

03 Maart 2014 | Indonesië, Kuta

Stel je eens voor dat je in Middenwaard loopt. En fantaseer dat er om de 2 meter iemand staat die iets van je wilt. Yes? Yes? Hello miss.. Helly my friend.. Come to my shop! Taxi? Transport? Cheap transport? Room maybe? Sunglasses. No I already have sunglasses. Yeah but you need another one.

NO!! Neeeee. We hebben helemaal niks nodig en als we iets willen dan zeggen we dat wel! Lopen jullie nog steeds door Middenwaard? Zijn jullie al helemaal gek geworden? ;). Dan kunnen jullie nu lopend naar huis gaan (we hebben hier natuurlijk geen fiets!). Hello miss.. Massage? Yeah massage? Dinnertime! Lunchtime! Ice cream? Some drinks maybe?

Hehe. We zijn weer in onze kamer. Waar de airco lekker koud staat en waar er niemand iets van ons moet! Hopelijk zitten jullie op de bank met een kop thee!

Welkom in Kuta, de meest toeristische en drukke plaats op Bali. Het krioelt hier van de Australiërs die niks anders doen dan bier drinken en surfen. Waarom je dan naar Bali moet als je in Australië woont vragen wij ons ook af ;). De meeste restaurantjes, bars en pubs zijn zo australisch mogelijk nagemaakt. Op de uithangborden staat vaak: Aussie owned. There's no place like home.
Kuta is net iets te veel van het goede. Het is er super Westers en er zijn veeeeeels te veel winkeltjes! Met nutteloze spullen. Zoals duizenden zonnebrillen. We hebben trouwens zelfs een Bubba Gump gezien. In Indonesië. 'T moet niet gekker worden. Stiekem wilde ik er trouwens wel eten want ik hou van garnalen, maar het was onbetaalbaar voor backpackers.

Het strand daarentegen is wel erg gaaf. Er zijn hele hoge golfen en er is heeel veel ruimte om te liggen. Toch voelt het ook wel een beetje gek, want het overgrote deel van de strandgangers zijn Chinezen met al hun kleding aan. Met iPads uiteraard om foto's te maken.

Als je geen backpacker bent, is Kuta wel echt een paradijs voor shoppers! Bijna elke winkel is hier te vinden, van de Victoria's Secret tot de Mango. Deze winkels hanteren helaas gewoon Westerse prijzen, en aangezien wij op een budget van €30 per dag leven zouden we dan misschien nog een kamertje kunnen boeken maar zeker niks meer kunnen eten ;)

Vandaag hebben we lekker bij de KFC gegeten. Dat kan hier gewoon, want je hebt totaal niet het idee dat je in Indonesië bent.

Morgen gaan we een dagje naar het strand. De dag erna gaan we weer verder naar een plekje dat aanvoelt als Indonesië en niet als lloret de mar of blanes :)

Liefs

• 06 Maart 2014 - 13:18

Marsh:

Heel easy waarom de Australiërs naar bali gaan! In aussie betaal je makkelijk 8 euro voor een biertje. Dus voor hun is het mega chill en paradise en zijn ze altijd wasted omdat ze niet veel alcohol gewend zijn haha.

• 06 Maart 2014 - 17:00

Renske: