Surfers paradise - Reisverslag uit Uluwatu, Indonesië van Stella en Jaé - WaarBenJij.nu Surfers paradise - Reisverslag uit Uluwatu, Indonesië van Stella en Jaé - WaarBenJij.nu

Surfers paradise

Door: Stella

Blijf op de hoogte en volg Stella en Jaé

06 Maart 2014 | Indonesië, Uluwatu

Gister zijn we door onze personal driver afgezet in Padang Padang. Uiteindelijk gingen we toch maar voor een cheap slaapplaats ;). Ik had op internet gelezen over een accomodatie gebouwd tegen een klif aan, dus daar gingen we een kijke nemen. De weg ernaar toe was nog best wel lang en uiteindelijk kwamen we bij de trappen naar beneden aan. Hoog!! Stijl!! Met zo'n zware rugtas achterop voel je je toch iets minder zeker omdat je redelijk uit balans bent. En mn benen begonnen alweer te kriebelen (dat is een vaag gevolg van mijn hoogtevrees..). Er bleken meerdere hutten te zijn waar je kon slapen. Wij kozen er eentje waar we een best leuk kamertje hadden, al was het wel erg basic. We hadden een gedeelde douche en wc en er zat geen ontbijt bij! Dat zijn we niet meer gewend. Maar ach, voor de prijs van €9 voor 2 personen en de stunning view mochten we echt niet klagen! Zo bizar dat je voor zo weinig geld zo'n vette slaapplek kunt scoren. In Europa is dit echt ondenkbaar. Het enige probleempje leek dat er nergens een strand was. We zagen allemaal maar massa's water. Dus ik ging even informeren waar t strand was, aangezien we een behoorlijke klim moesten maken en geen zin hadden om vervolgens te verdwalen. De - ik denk Australische - Surfgod op leeftijd vertelde dat het strand heel dicht bij was, maar dat je er nu niet heen kon lopen omdat het vloed was. Ik dacht dat hij een grapje maakte. We moesten terug naar boven, via de weg en dan ergens naar beneden. Na wat te hebben gegeten op het strandje (noodles uit een pakje, raar maar waar, dat noemden ze daar mie goreng) gingen we ff lekker zonnen en zwemmen en genieten van alle surfers. Het lijkt ons echt supergaaf om te surfen alleen hier in het zuiden van Bali zijn de golven best wel hoog voor beginnende surfers zoals wij. Dus dat gaan we ergens anders maar oefenen. Tot onze verbazing werd het echt eb en stond de zee ineens een stuk verder weg! En jawel, waar eerst kolkend water was, vormde zich nu een weg naar onze hut. Super chill en gaaf. 'S avonds gingen we eten bij ongeveer het enige restaurantje in Padang Padang. Het was wel erg lekker! Bij elkaar kostte de dag - inclusief slaapplaats - maar €30 met zn tweetjes dus dat hebben we weer goed gedaan! Op de terugweg naar het hostel kwamen we een Engels meisje tegen die echt de halve wereld had gezien! Om jaloers op te worden. Jaé was moe dus die ging slapen en ik heb de hele avond met haar gepraat over alle avonturen die we hadden beleefd en nog gaan beleven. Op deze momenten besef je echt dat het zo gaaf is dat wij dit aan het doen zijn! Vanaf een supervette locatie naar een prachtige zonsondergang kijken en maar zien wat de volgende dag brengt! Stiekem hopen we dat Jaé de loterij wint zodat we onze trip nog een beetje kunnen uitbreiden ;)

Vandaag gingen we alweer op weg naar de volgende locatie, op ongeveer 10 minuten rijden. Je zit hier echter weer in een andere baai met een ander strandje. En we hebben nu ook een zwembad en een iets luxere kamer, dus dat is ook wel lekker. Uiteraard is de locatie iets minder adembenemend dan de vorige. Vandaag hebben we lekker gechillt bij het zwembad, een boekje gelezen, spelletjes gedaan en geluncht in een tentje met een super mooi uitzicht over de natuur en iets verderop de zee! We gaan zo even een hapje eten. Morgen willen we een scootertje gaan huren, want er rijdt hier verder geen ov en we willen toch graag wat dingetjes bekijken. Spannend, maar ik vertrouw op Jaé zn rijkunsten. Hij heeft vroeger al goed kunnen oefenen op zn Tomos, dus dat komt helemaal goed!

Zaterdag gaan we weer een nachtje naar waarschijnlijk Sanur of Kuta en vanuit daar willen we zondag de boot nemen naar het eiland Lembongan. In de lonely planet omschreven als: the image of Bali that many seek but never find. The place to be dus! Hier willen we dan 4 nachten blijven en daarna nog 2 nachten ergens op Bali. Zaterdag 15 maart vliegen we vervolgens naar Singapore waar ik eindelijk Anouk weer ga zien na 4 maanden!! Excited!!

Liefsxxx ook van Jaé!!!

• 06 Maart 2014 - 17:38

Ria Scheerder:

Hoi Stella en Jae, ziet er allemaal leuk uit hoor die verslagen, geniet er lekker van. Ik ben toevallig ook de 15e in Singapore nog, want ik ben een week met een vriendin van de KLM mee, ik ben er dan al vanaf de 10e dus vlieg de 16e weer terug, jammer, anders hadden we elkaar kunnen zien.
    Veel plezier nog,
    lieve groetjes,
    Ria

• 06 Maart 2014 - 18:00

Stella En Jaé :

Hoi Ria, dat is wel heel toevallig!! Wij komen de 15e wel al aan dus het zou in theorie zo kunnen zijn dat we elkaar tegenkomen! Maar ik neem aan dat jullie in het luxe deel van de stad zitten hahaha. Groetjes stella en jae

Tags: