Uluwatu & Selfies - Reisverslag uit Uluwatu, Indonesië van Stella en Jaé - WaarBenJij.nu Uluwatu & Selfies - Reisverslag uit Uluwatu, Indonesië van Stella en Jaé - WaarBenJij.nu

Uluwatu & Selfies

Door: Stella

Blijf op de hoogte en volg Stella en Jaé

07 Maart 2014 | Indonesië, Uluwatu

Ik weet dat we niet mogen klagen, maar als de stroom uitvalt is dat dus echt een drama! Onze kamer was vergelijkbaar met een sauna omdat de ventilator het niet meer deed. Slapen in de hitte is gewoon onmogelijk. Gelukkig ging de stroom na een uurtje weer aan en konden we ons schoonheidsslaapje gaan houden.

Vanochtend gingen we dan eiiiiindelijk een scooter huten. Na een ontbijt van wit casino sponsbrood met pindakaas - best lekker eigenlijk - vroegen we aan de verhuurster om een scooter. Het enige wat ze vroeg was of we wisten hoe een scooter werkte. Het boeide dr totaal niet of we een rijbewijs hadden. Nou dat scheelde weer bergen papierwerk dus we konden op pad. Ik achterop en Jaé in control achter het stuur. We moesten eerst benzine kopen. 2 liter was ongeveer €1,25 en daar konden we de hele dag mee rond crossen. Het was lekker rustig op de weg dus ik kon ff inkomen. Ben namelijk niet zo'n held met scooters. Eigenlijk met niks. Nadat Jaé de scooter soepeltjes in de greppel had gereden -beginnersfoutje - ging het prima! We besloten naar Uluwatu te gaan, een tempel op een klif. Daar aangekomen was de tempel gesloten voor publiek, hij was alleen toegankelijk als je echt ging bidden of iets, dus dat was wel een beetje jammer. Er kwam nog een stel naar ons toe die zich afvroegen waar de tempel uberhaupt was. Ze kunnen beter adverteren met het prachtige uitzicht, want dat is waar iedereen uiteindelijk voor komt! Er waren ook weer duizenden apen bij de tempel, maar we waren niet echt in de apenmood dus we hebben geen aandacht aan ze besteed. Nadat we bij de 'tempel' waren geweest gingen we naar uluwatu 'beach'. Dit bleek vlakbij ons huisje te zijn. Aangekomen bij de 'beach' bestond deze uit allemaal restaurantjes en winkeltjes op een klif waar je kon kijken naar de surfers. Geen zand te bekennen. Uluwatu schijnt een van de beste surfspots ter wereld te zijn en het was heel vet om alle surfers bezig te zien! De golven waren een stuk hoger dan op Padang Padang beach en de surfers waren ook veel beter!

Hierna gingen we op zoek naar Bingin Beach. Dit scheen ook een heel mooi strandje te zijn, zo stond in de Lonely Planet. Na een half uur te hebben rondgereden hadden we het echt nog niet gevonden dus gaven we de zoektocht maar op. We kwamen toen op een weggetje dat er wel grappig uitzag. We parkeerden de scooter en liepen naar een restaurantje. Bleek dat we weer bij uluwatu beach waren alleen dan nu iets hoger op het klif. Nou ja, wel een mooi uitzicht meegepakt en weer genoten van de surfers. 'S middags hebben we nog wat rondgetourd op ons scootertje en 's avonds gingen we naar de zonsondergang kijken bij Uluwatu. Ook gingen we daar 'luxe' uit eten aka veel geld voor weinig eten (maar het was wel lekker!).

Selfies
Ik wil al een tijdje een verslag schrijven over het begrip selfies, dus ik ga nu een poging wagen om onze verbazing onder woorden te brengen. (Oma, een selfie is een foto van jezelf die je zelf hebt gemaakt). In Nederland is de selfie ook al een tijdje heel erg populair. Vooral in combinatie met de duckface. Toch hangt er in Nederland een soort negatief aura om de selfie, want mensen die selfies maken vinden zichzelf blijkbaar best leuk. Want waarom maak je anders de hele tijd foto's van jezelf. In Nederland komt het dus ook nooit voor - tenminste ik heb het nooit ervaren - dat je op straat tussen de mensen stil gaat staan om een foto van jezelf te maken. En al helemaal niet als je met een groepje bent. En dan bedoel ik niet de groepsselfies, dat doet iedereen wel eens. Nee ik bedoel echt de foto waar je helemaal alleen op staat. Jullie raden vast wel waar mijn verhaal heen gaat. Hier in Indonesië boeit dat gewoon NIEMAND iets. Er worden echt schaamteloos selfies gemaakt. Duizenden. Een groepje vriendinnen gaat niet samen op de foto, nee ze staan allemaal foto's van zichzelf te maken. Is toch raar?!?! Ook hebben we dan nog de selfie Iphone-verleng-stok. Hierdoor lijkt het net of iemand van ietsie verder weg een foto heeft gemaakt. Maar dat is dus niet zo!! Het is gewoon een selfie. Typerend voor de selfie hier is het peaceteken. Zonder peaceteken is de selfie niet af. Ik kan me gewoon niet voorstellen dat ik met mn vriendinnen uit eten zou gaan en 1 iemand maakt de hele tijd foto's van zichzelf.
Zodra zich hier meer ontwikkelingen voordoen op het gebied van selfies speel ik die natuurlijk aan jullie door. Want wie weet wordt hier wel een trend gezet en dan zijn jullie alvast op de hoogte!

Peace!! Duckface!!

• 09 Maart 2014 - 10:02

Marie:

De naam van de beach Ulawatu zegt het al; Ula betekent golf, watu betekent steen dus je hebt gelijk Stella dat er geen zand te bekennen is alleen stenen/ rotsen maar ook heel leuk om naar de surfers te kijken.

Grappig verslag over de selfie. Ik zal peace teken selfie voor je opsturen aha..xxx

Tags: