Maleisië - Reisverslag uit George Town, Maleisië van Stella en Jaé - WaarBenJij.nu Maleisië - Reisverslag uit George Town, Maleisië van Stella en Jaé - WaarBenJij.nu

Maleisië

Door: Stella

Blijf op de hoogte en volg Stella en Jaé

25 Maart 2014 | Maleisië, George Town

Vorige week Dinsdag namen we vanaf Singapore de bus naar Maleisië. Om ongeveer 20.30 kwamen we aan bij ons hostel in Melakka. We sliepen in een soort box, echt een van de lelijkste kamers tot nu toe. We wilden nog even iets gaan eten maar bijna alles was al gesloten! Uiteindelijk vonden we toch nog een tentje dat open was. Melakka leek zo op het eerste gezicht wel gezellig, maar daar dachten we na een uur te hebben rondgelopen door een dicht centrum wel anders over. We besloten de volgende dag de stad te gaan bekijken en aan het eind van de middag naar Kuala Lumpur te gaan. Opzich was de geschiedenis van Melakka wel interessant, omdat het vroeger in Nederlandse handen was. Op het centrale plein staat gezellig een molen (het heet onofficieel zelfs Dutch Square). Om 17.30 namen we de bus naar KL. Hier hadden we een hostel geboekt, maar dat viel nogal tegen. Ze hebben hier nergens gehoord van privé badkamers blijkbaar. We kwamen laat aan, dus gingen we ff wat eten en slapen. Het regende trouwens echt keihard. De volgende dag gingen we shoppen!! Ze hebben hier echt heeeeel veel winkelcentrums met duizenden winkels. De meeste winkels zijn wel duur helaas :( we zagen ook nog een soort gedenkmuur voor vlucht MH370. Daar hadden allemaal mensen teksten achtergelaten. Ook hebben we de Twin Towers gezien. Verder hebben we vooral heel veel winkels bekeken. We zijn ook nog in Chinatown geweest. Daar heb ik een prachtige Icewatch gekocht voor wel €3! De volgende dag gingen we naar de bios. Alle films zijn (natuurlijk) gewoon in het Engels maar worden voorzien van 2 talige ondertiteling, namelijk Maleisisch en ik denk Chinees (kan het niet lezen ;)). Naar de film gaan kost hier ongeveer 3/4 euro. Als we 6x per maand naar de bios gaan zijn we dus net zo veel kwijt als aan onze pathépas! Haha. Nadat we naar de bios waren geweest gingen we naar het Nationaal Museum. Dit hadden we in een half uurtje wel gezien. Maar we hebben wel serieus rondgekeken, het was gewoon niet zo groot. In het museum gingen we ook nasi eten, maar ik beet per ongeluk op een pepertje dus mn hele mond stond in de fik. Wat een hell. Daarna gingen we naar de Nationale Moskee. Toevallig was het bezoekuur dus we mochten naar binnen. Ze vroegen nog aan Jaé of hij een Moslim was, maar helaas: hij moest ook een paarse jurk aan. Deze deelden ze uit aan niet-Moslims die de moskee wilden bezoeken. Speciaal voor Geert hebben we nog een mooie foto laten maken :) 's avonds gingen we wat drinken in een barrerje vlakbij het hostel. Drankjes voor vrouwen (oke, 2 soorten) waren gratis! Het goedkoopste biertje was daarentegen €6. Zaterdag zijn we naar de Batu Caves geweest. Dit zijn, je raadt het al: grotten. Was best wel grappig maar niet heel bijzonder. Er stond nog een mega hoog beeld voor de ingang. Het uitzicht over de stad was wel heeel mooi! En we moesten bijna 300 traptreden op. Wat een sportiviteit. Het leek wel 50 graden dus we hadden het zwaar!! Maar als je dan sommige mensen in Burka al die trappen op ziet gaan heb ik het toch een stuk makkelijker in mn korte broek met tshirtje ;) toen we weer terugwaren in de stad gingen we weer even shoppen en naar de bios (hihi). We kunnen niet de hele tijd doen alsof we vakantie aan het vieren zijn, daarom doen we dingen die we thuis ook zouden doen. Zoals naar de bios gaan haha. We hebben ook EINDELIJK dobbelstenen gevonden in een Japanse winkel. Je kan hier echt nergens dobbelstenen vinden, maar de Japanners hebben ons gered.

Zondag namen we de bus naar de Cameron Highlands. Wauw!! Wat heerlijk om in de bergen te zitten na al die drukte in Singapore en KL. Het leek een beetje op een bergdorpje in de Alpen. 'S avonds was het echt ijskoud (een graad of 20 ;))), dus ik heb mn fleecetrui eindelijk gebruikt! Ze hebben hier echt heerlijke Indiaas eten. Maandag hebben we een tour gedaan in de Cameron Highlands. We zijn naar een berg gegaan, hebben gewandeld door een bos vol met mos, zijn naar een thee plantage geweest, hebben aardbeiden geplukt op een aardbeiden boerderij en zijn tot slot via een jungle trekking van 2,5 uur terug naar ons huisje gewandeld. Het was echt super mooi en we hadden een leuke groep dus het was een hele geslaagde dag! Toen we aankwamen bij het hostel waren we echt doodmoe en gingen we chillen en weer lekker Indiaas eten :)

Vandaag hebben we de bus genomen naar Butterworth en daar zijn we overgestapt op de boot naar Penang. Dit is een best wel groot eiland bij de westkust van Maleisië. Hier blijven we denk ik 2/3 nachten. Daarna gaan we naar Langkawi (ook een eiland)!

• 25 Maart 2014 - 13:23

Hilde:

Leuk verslag weer stell! Heb er weer van genoten om het te lezen! Mis jullie! Xxx

• 26 Maart 2014 - 16:58

Mohammed:

Fijne reis nog samen! En doe de groeten aan Jae van Mo.