Ubud - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Stella en Jaé - WaarBenJij.nu Ubud - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Stella en Jaé - WaarBenJij.nu

Ubud

Door: Stella + inbreng van Jaé

Blijf op de hoogte en volg Stella en Jaé

11 Februari 2014 | Indonesië, Ubud

Vanmorgen konden we eindelijk lekker uitslapen! Uiteraard werd ik toen om 09.00 uur wakker. Ons ontbijt werd geserveerd op onze veranda, hoe leuk! We kregen vers fruit en een soort bananen kokos pannenkoek. Jammie! Na het ontbijt gingen we op weg naar The Monkey Forest. In het begin vond ik het nog wel een beetje spannend want de aapjes waren best brutaal. Bij de ingang stond ook een bord dat je zo min mogelijk spullen mee moest nemen en het liefst ook geen eigen eten. Wel kon je in het park bananen kopen om aan de apen te voeren. We gingen eerst maar gewoon een rondje lopen. De apen waren eigenlijk helemaal niet zo eng! En de baby aapjes waren echt zoooooo schattig. Sommige waren maar 2 weken oud! Ik had een flesje water bij me maar die werd in een attack door een best grote aap afgepikt. Ik schrok me dood!! Jaé vond dat ik me niet zo aan moest stellen en hij pakte het flesje weer terug. De aap was verslagen. Er kwam toen wel een medewerker naar ons toe die zei dat we zelfs geen water mee moesten nemen dus toen hebben we het maar weggegooid. We zagen ook nog een meisje die was aangevallen door een aap (inclusief wond) omdat ze een pak koekjes openmaakte. Toen we het park weer uit wilden gaan, kochten we toch nog maar wat bananen want Jaé wilde graag een aap voeren en aanraken. Als je de banaan boven je hoofd hield, klom de aap op je schouden om hem te pakken. Jaé heeft zo een paar apen gevoerd en ik ook eentje!! Vond ik best dapper van mezelf en Jaé ook! Ik heb wel een krasje op mn kin van z'n pootje maar dat staat wel stoer. Na het apenbos gingen we ff lunchen en weer naar ons hostel. Toen verveelde ik me een beetje dus gingen we ff kijken wat we konden doen. We willen wel een scooter huren maar we durven niet zo goed (vooral ik), omdat je hier links moet rijden en er ook niet echt regels zijn. Waar toeteren in Nederland bijvoorbeele verboden is, wordt het hier juist gebruikt als communicatiemiddel. Iedereen toetert wel om de 10 seconde om aan te geven dat ze er zijn. Het heeft meerdere betekenissen: pas op, ik ben hier, ga aan de kant, blijf rijden waar je rijdt.. Geen touw aan vast te knopen dus. Daarnaast heeft Jaé ook geen zin in een panisch meisje achterop die de hele tijd langzamer wilt. Kan hem geen ongelijk geven :). Toen gingen we dus maar lopend naar iets wat ons wel leuk leek, namelijk de elephant cave. De route was superromantisch langs een drukke weg waar we de hele tijd achter elkaar moesten lopen. Het was ongeveer een uur lopen. Onderweg moesten we ook nog eens de hele tijd honden ontwijken, want daar ben ik ooook al bang voor. Maar das hier ook niet zo gek want de meeste honden zijn zwerfhonden. Een hond liep echt een beetje bozig blaffend achter ons aan, toen heb ik Jaés hand bijna verbrijzeld met knijpen. Gelukkig joeg mijn eigen Cesar Millan hem weg met een tactisch: kssst. De tempel zelf viel nogal tegen. Er was dus een grot waar je echt high werd van de wierrook en verder waren er nog wat kleine niet zo spannende tempels. Wel zijn we nog door een boeddhist gezegend. Toen konden we weer dik een uur naar huis lopen :). Thuis aangekomen gingen we ff chillen maar we werden de hele tijd aangesproken of we een tour wilden doen. Nou dat willen we dus mooi niet want we zijn ff tour-moe. Plus die tours zijn altijd redelijk duur en ze overraten sommige plekjes nogal. Wat we niet zien missen we ook niet en we gaan nog zoveel zien in de aankomende maanden! 'S avonds gingen we uit eten in een heel romantisch restaurantje met uitzicht over de rijstvelden! Ik had garnalen en Jaé kip. Toen hebben we lekker koekjes en een taartje gekocht en nu zijn we lekker aan het relaxen!

Morgen ga ik nog meer relaxen want dan ga ik naar een drie uur durende spa behandeling!! Wauw daar heb ik echt zin in. En dat voor €23!! Heeeel lief van Jaé dat hij mij dit gunt, volgens hem heb ik het wel verdiend omdat ik met een aap op mijn schouder op de foto durfde! Vind ik zelf ook :)

Liefs!


  • 11 Februari 2014 - 14:52

    Hilde:

    Haha wat een leuk verslag weer! Super gaaf met die aapjes en stoer dat je er eentje op je hoofd had! Geniet morgen maar lekker van je 3 uur durende Spa behandeling!!liefs xxx

  • 11 Februari 2014 - 17:03

    Ria Scheerder:

    He Stella, leuke verhalen allemaal lees ik van jullie. Niet om je bang te maken, maar hoorde van Lichelle dat je wel uit moest kijken dat je geen krassen of wondjes van de apen zou oplopen vanwege infectie, hou het even in de gaten hoor, verder lekker relaxen in de Spa, heerlijik...groetjes ook aan Jae

  • 11 Februari 2014 - 17:23

    Mamameta:

    Helemaal met Hilde eens, superleuk om te lezen!

  • 12 Februari 2014 - 04:24

    Stella En Jaé :

    Hoi Ria! Het is maar een miniscuul krasje hoor ik overdrijf een beetje om het wat stoerder te maken haha. En we zijn ook ingeënt tegen Rabiës (hondsdolheid) dus geen zorgen! Maar toch bedankt voor het opmerken! Groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Stella en Jaé

Actief sinds 26 Jan. 2014
Verslag gelezen: 231
Totaal aantal bezoekers 15197

Voorgaande reizen:

27 Januari 2014 - 31 Augustus 2014

Zuidoost Azië

Landen bezocht: