Siem Reap, Koh Rong & Sihanoukville - Reisverslag uit Preah Seihanouk, Cambodja van Stella en Jaé - WaarBenJij.nu Siem Reap, Koh Rong & Sihanoukville - Reisverslag uit Preah Seihanouk, Cambodja van Stella en Jaé - WaarBenJij.nu

Siem Reap, Koh Rong & Sihanoukville

Blijf op de hoogte en volg Stella en Jaé

09 Juni 2014 | Cambodja, Preah Seihanouk

Vrijdag 30 mei kwamen we laat in de avond aan in Siem Reap. De eerste nacht sliepen we in een ander hostel omdat Mad Monkeys helemaal vol zat. Dit hostel was ook best wel leuk! Onze eerste Cambodiaanse maaltijd aten we heerlijk bij de KFC. Hihi.

De volgende dag gingen we onze spullen verplaatsen naar ons nieuwe hostel, maar hier hadden ze helaas een stroomstoring dus we konden nog niet inchecken. Jaja, bij dit hostel ging alles via de computer! Dat zijn we niet gewend in Azië! Om 13:00 gingen we met 2 tuktuks naar de tempels van Angkor. Wereldwonder nummer 8! We hadden besloten een 3 dagen pas te nemen, want we wilden best veel tempels zien maar geen al te lange dagen maken. Dus de eerste dag hebben we 4 tempels bekeken, waaronder Angkor Thom. Nou deze tempels waren echt al de mooiste tempels die we ooit hadden gezien! We gingen aan t einde vd middag nog naar een berg toe voor de sunset, maar de sunset zelf viel een beetje tegen en t was super druk dus gingen we net voor de zon onder was maar weer weg. Aangekomen bij t hostel gingen we lekker chillen in t zwembad met een drankje! De stroom deed t nog steeds niet dus dat was echt irritant. Gelukkig kregen we in ruil daarvoor 50% korting op onze eerste nacht en een gratis drankje! 'S avonds vonden we een restaurantje waar een biertje maar $0,50 was, dus daar hebben we een paar drankjes gedaan. 'S avonds gingen we eindelijk naar de beruchte pubstreet, wat best gezellig was!

De volgende dag gingen we weer naar een paar tempels, dit keer naar onder andere de tempel waar Tomb Raider is opgenomen. Deze tempel was echt supercool, met allemaal bomen die dwars door de tempel heen gegroeid waren. Toen we terugwaren bij ons hostel gingen we weer, jawel, chillen bij t zwembad! 'S avonds gingen we bij een bbq restaurantje eten, een rondje over de nachtmarkt lopen en een massage nemen.

Maandag 2 juni ging de wekker al om 04.30 want we zouden naar de sunrise bij Angkor Wat gaan! Speciaal voor deze tempel hadden we een gids geregeld om even wat meer info te krijgen over deze superberoemde tempel. De sunrise was best wel mooi! De tempel zelf vonden we van een afstandje mooier dan van dichtbij, maar het was erg leuk om alle verhalen van de gids te horen! Rond 09.00 waren we weer terug bij ons hostel. Na een ontbijtje bij de KFC gingen we even lekker slapen. Daarna hebben we weer de hele dag in het zwembad gelegen. 'S avonds gingen we weer naar pubstreet want 1 van de jongens was namelijk om 00:00 jarig!

3 juni gingen we eerst een beetje uitslapen en daarna weer alleen maar chillen. Helaas was t erg regenachtig dus we konden niet zoveel doen.

4 juni namen we 's avonds de bus naar Sihanoukville. Overdag hebben we weer doorgebracht in t zwembad. Het klinkt nu alsof we echt niks hebben uktgevoerd maar we hebben wel heeeel veel tempels bekeken, dus daar moesten we uiteraard even van bijkomen. Maar goed, terug naar de bus: voor t eerst sinds de start van onze reis hadden we een slaapbus!! Echt super relaxt, helemaal platte bedden. We zijn nu nog met zn 4en, en dan kwam goed uit want je moet 1 soort breed bed delen met zn 2en. Voor Jaé en mij niet zo'n probleem maar Ollie en Adam waren er iets minder blij mee! Allebei best grote jongens in een supersmal bedje! We kwamen gewoon een half uur eerder dan gepland aan op onze bestemming!! hierdoor konden we gelijk de boot nemen van 08.30!

5 juni - koh rong
De boot van Sihanoukville naar Koh Rong deed er ongeveer 3 kwartier over. Koh Rong is een eiland in t zuiden van Cambodja en het is echt PRACHTIG!! Ik denk wel t allermooiste eiland van onze reis. Helaas was t weer toen we aankwamen niet zo best, maar 's middags knapte t gelukkig op dus zijn we naar een strandje gewandeld. 1 voordeel van de regen was dat t 's nachts niet zo bloedheet was :) er is namelelijk tussen 10.30 's avonds en 'smorgens geen electriciteit.. Dus geen airco en geen ventilator!! En dat kan echt een nachtmerrie zijn in de hitte hier. Maar 'gelukkig' regende het dus :p

6 juni gingen we een superleuke boottour doen! We begonnen met vissen, en toen mijn hengel 5 sec in t water lag had ik al beet! Helaas bleef het bij deze ene vis. Andere mensen vingen ook allemaal vissen en 's avonds mochten ze op de bbq! Na het vissen gingen we snorkelen. Dit was wel leuk maar we hebben wel mooiere snorkelspots gehad! Daarna gingen we lekker chillen op de boot met een drankje. 'S avonds hadden we een heerlijke bbq. Daarna gingen we nog met plankton zwemmen! Dat was ook echt heel erg cool!!

7 juni gingen Jaé en ik via een jungle wandeling naar Long Beach lopen! Echt een gave wandeling met aan het einde een stuk met allemaal rotsen en touwen. Long Beach is echt een prachtig strand!! Helaas waren onze telefoons en camera leeg dus we hebben geen foto's kunnen maken :(

Gister zijn we met de boot terug gegaan naar Sihanoukville. Hier hadden we een super deluxe kamer geboekt, met airco en een bad!! Jawel (geen gebruik van gemaakt). We hebben vooral gechillt en wat dingetjes geregeld. 'S avonds gingen we samen met 2 vriendinnen van Ollie uit eten en naar een barretje.

Vandaag gaan we door naar Kampot voor 2 nachten!!

Liefs xxx

• 09 Juni 2014 - 14:45

Tim:

Haha jullie chillen wel veel in het zwembad! doen jullie goed hoor, have fun x