Lembongan - Reisverslag uit Lembongan, Indonesië van Stella en Jaé - WaarBenJij.nu Lembongan - Reisverslag uit Lembongan, Indonesië van Stella en Jaé - WaarBenJij.nu

Lembongan

Door: Stella (as usual)

Blijf op de hoogte en volg Stella en Jaé

11 Maart 2014 | Indonesië, Lembongan

Zaterdag werden we om 12 uur opgehaald om voor 1 nachtje naar Sanur te gaan. We hadden een hostel geboekt en we hadden dit keer de naam én het adres opgeschreven, omdat niet alle taxi chauffeurs alle hostels kennen (duh). We hadden zelfs nog een printscreen gemaakt via TRIPADVISOR waar het hostel precies lag. Toen we in Sanur reden zei de chauffeur eerst de hele tijd niks. Dus wij dachten dat ie wel wist waar het was. Nou niet dus. Na een tijdje te hebben rondgereden kwamen we erachter dat de Kaarten-app het op de iPhone gewoon doet, iets met een kompas ofzo zei Jaé. Dus toen konden Jaé en ik ff bijhouden waar we reden. Met de TRIPADVISOR kaart ernaast reden we toen zo naar het hostel toe. Dachten we. Aangekomen in de straat was er nergens een hostel te bekennen. Volgens de reviews was het hostel moeilijk te vinden, nou dat klopte wel! Na ongeveer een half uur te hebben rondgereden in een straat van 200 meter lang besloten we maar uit te stappen, want voor de chauffeur was het ook een beetje zielig. We gingen het ff vragen bij een winkeltje. Weer had niemand van het hostel gehoord. We waren echter wel op de plek waar TRIPADVISOR zei dat het hotel was. Hmm. Uiteindelijk hadden ze een taxi voor ons geregeld. Die chauffeur kende de straat wel en die lag heel ergens anders, namelijk in het centrum van Sanur (toen we in eerste instantie ook steeds verder van het centrum wegreden dachten we hmmm.. lekker uitgekozen dit maar ja het kreeg super goede reviews dus we dachten whatever zal wel prima zijn). Na ongeveer 20 minuten rijden kwamen we eindelijk bij het hostel aan. Op TRIPADVISOR (hoe meer hoofdletters hoe meer deze domme fout opvalt) stond dus lekker de VERKEERDE LOCATIE. Thanks TRIPADVISOR!!! We hadden echt een super chille kamer aan een klein zwembadje, met airco, een koelkast, een zithoek en dat voor maar €12,50. Dat is zelfs hier een goede deal! We gingen ff lekker lunchen bij de McDonalds :) en daarna even een rondje lopen door Sanur. Het was echt bloedje heet en Jaé had hoofdpijn (een van de bijwerkingen van de malariapil) dus we gingen ff terug naar het hostel en chillen. Ik keek een heel cool programma over liliputters en Jaé ging slapen. Na een tijdje ging ik buiten zitten om ff gebruik te maken van de wifi. Ik werd aangesproken door een Australische man in het zwembad, James (53 jr.). We raakten aan de praat en later kwam er nog een Australische vrouw bij, Marie (56 jr.). Zij kenden elkaar niet maar we hadden het heel gezellig met zn drietjes. Later kwam Jaé erbij en gingen we nog samen uit eten (om 22:30 's avonds). James en Marie hadden lekker veel Bintang op en aangezien ik geen bier drink en Jaé een beetje hoofdpijn had waren wij nuchter. Dat maakte het nog grappiger. Marie was lekker aan het flirten met James totdat ze erachter kwam dat hij een Zweedse vriendin had van 30 jaar oud. Toen gingen we daar de hele tijd grapjes over maken. Maar we hebben serieus een hele leuke avond gehad en we weten nu bijvoorbeeld ook hoe baby kangaroes worden geboren (moeten jullie maar ff opzoeken op youtube). Wat ook vet grappig was, was dat ze de hele tijd tegen Jaé zeiden: if you like it then... En dan zei de ander: you should've put a ring on it! Nou dat was natuurlijk wel een beetje schaamtelijk voor Jaé. Ik vond het wel een goeie maar Jaé kreeg een beetje koudwatervrees.

De volgende ochtend gingen we nog ff met James en Marie ontbijten en om 12 uur werden we opgehaald om naar de boot te gaan. We werden gedumpt in een restaurantje waar we nog ff snel konden eten. Daarna gingen we naar de speedboot toe. Hellup. In het begin gingen we extreem langzaam en waren er hele hoge golven dus wiebelden we heel erg. En later gingen we lekker hard en was het niet meer zo schommelig. Maar daarna wel weer. Anyways, we leven nog dus eind goed al goed. Aangekomen op Lembongan island werden we in een soort open truck naar onze bungalow gebracht. Het heet Bunda 7 Bungalows, voor als jullie een impressie willen van in wat voor soort dingen we nou eigenlijk slapen. De bungalow is best grappig. Hij was eigenlijk ietsie boven het budget maar heb alweer een dealtje gesloten dat we korting krijgen als we 2 nachten blijven ;). Nadat we ff gechillt hadden gingen we een rondje lopen. We zagen super coole huisjes tegen een heuvel aan met uitzicht op de zee. Om een of andere reden besloot ik te vragen hoe duur het was om daar te slapen. Jaé smeekte al of ik het niet wilde doen omdat het zo awkward was als het veel te duur was. Maar ja, hoe duur kon het nou zijn? En een paar nachten duur slapen is ook wel eens leuk. Dus ik ging ff naar de receptie en vroeg: how expensive is this place? Dus ze lachte een beetje en ging opzoeken hoe duur het was. Ze nam ons heel serieus dus het kon nooit duur zijn. Of we zien er gewoon heel rijk uit, dat kan ook. De villa's bleken namelijk 245 US dollars per nacht. Dat is zo'n 200 euro. Oepsie. Ons budget is voor een luxe kamer toch wel max €25. Akwarddddd. Ze vroeg nog naar ons budget maar je begrijpt dat we dat echt niet meer durfden te zeggen. Toen we weer terugwaren bij het huisje ging ik ff bij het zwembad liggen en whatsappen met Rens, Natas en mama. Na 2 uur kwam Jaé ook en die vroeg hoe het water was. Nou ik had geen tijd om te zwemmen want ik was druk bezig met whatsappen :) 's avonds gingen we ergens spaghetti eten (lekker indonesisch dus). Daarna gingen we spelletjes spelen.

Gister gingen we fietsen huren. Veel mensen gaven als tip om een brommer te huren vanwege de heuvels. Maar we zijn echte Hollanders dus hup op de fiets. Na 5 minuten zweetten we ons kapot en hadden we het gevoel dat we bezig waren aan de tour de france! Meeeega steile weggetjes en super slechte wegen. Jaé had een coole mountainbike en ik een soort meiden mountainbike met mandje voorop om het een beetje stijlvol te houden ;) Uiteraard fietsten we verkeerd maar uiteindelijk hebben we een paar mooie strandjes, kliffen en mangroves gezien (bomen die in het water groeien). We gingen ook nog naar een underground house van 500 vierkante feet (weet niet echt hoeveel dit is ten opzichte van een km). Dat was best wel bijzonder. Alleen was het super laag en was ik weer zo kneuzig om mn rug te schaven tegen het plafond. Het deed best wel pijn, vooral omdat je op die fiets helemaal voorover moest leunen en mn rug helemaal uitgerekt werd. We zijn ook nog over een soort half gare brug naar een ander eilandje gefietst. Daarna hebben we ff gechillt bij het zwembad, spelletjes gedaan en later gingen we uit eten. Toevallig kwamen we een meisje tegen die we ook in Padang Padang hadden ontmoet, dus daar hebben we wat mee gedronken. De barretjes gingen al om 10 uur dicht (partylife!!) dus kochten we wat drankjes en gingen we chillen bij onze bungalow. Ook gingen we nog (stiekem) zwemmen in het zwembad. Was een super gezellige avond. Net toen we naar bed wilden gaan, zat er een enorme gecko in ons huisje. Hij was zeker 25cm lang. Gelukkig kon Jaé hem wegjagen.

Vandaag hebben we alleen maar gechillt bij het zwembad :) we blijven nog tot en met vrijdag op dit eilandje (was even de vraag of dit ging lukken, aangezien de pinautomaat het niet deed, maar blijkbaar kan je ook pinnen met je creditcard), dan slapen we vrijdag nog een nachtje in Sanur en gaan we zaterdag naar Singapore!!