AMAZING SINGAPORE!! - Reisverslag uit Denpasar, Indonesië van Stella en Jaé - WaarBenJij.nu AMAZING SINGAPORE!! - Reisverslag uit Denpasar, Indonesië van Stella en Jaé - WaarBenJij.nu

AMAZING SINGAPORE!!

Door: Stella

Blijf op de hoogte en volg Stella en Jaé

20 Maart 2014 | Indonesië, Denpasar

Jaaaaa na 4 maanden heb ik Anouk eindelijk weer gezien!! En het waren echt super leuke dagen! De vlucht verliep prima, we zijn niet van de radar verdwenen (was toch wel even spannend) en na 2,5 uur vliegen kwamen we aan in Singapore. Hier namen we de metro naar ons hostel in Little India. En toennnnnnn brak het spannende moment aan: ik zag Anouk (nou ja, Jaé zag haar eerst) en gingen we heel lang knuffelen en zeggen hoe blij we waren etc :) we lagen in een dorm met in totaal 8 mensen. Onderweg naar het hostel waren we 2 jongens tegengekomen die Anouk en Evelien ook al bleken te kennen. Zij lagen ook bij ons op de kamer. Verder lagen er nog 2 duitse meiden, waaronder Lily, waar we ook mee optrokken. Het hostel was echt super leuk, met een chill area en een tv en computers. We gingen eerst ff wat eten en toen gingen we met zn 4tjes (anouk, evelien, jae en ik) naar Marina Bay. Dit was echt superrrr mooi. We gingen eerst ff langs het water lopen en daarna zijn we sneaky naar de bovenste verdieping gegaan. Dit is eigenlijk alleen voor hotelgasten maar we gingen stiekem bij iemand in de lift staan die in het hotel sliep. Op het dak had je echt een supermooi uitzicht! Helaas konden we niet naar het zwembad want dat was écht alleen toegankelijk voor de gasten. We zijn ook nog bij een lichtshow geweest. Toen we terugwaren bij het hostel gingen we een drankje doen. Ik heb toen voor het eerst in jaren bier gedronken. Gatsie!! Maar ja, alle andere drank is echt onbetaalbaar. Singapore was trouwens niet zo heeeeel duur qua eten. Maar wel stukken duurder dan Indonesië! Na een paar drankjes gingen we samen met Lily, Niek en Tom naar Clarke, een straat waar alle clubs, bars en pubs zitten. Alleen we hoorden van iedereen dat het super duur was om binnen te komen en tja, we blijven Hollanders dus gingen we een drankje kopen bij de 7/11 en opdrinken bij The Brige. Dit is een brug waar iedereen chillt die net zo gierig is als wij. Na een tijdje kwam er een justin bieber achtig typje met beugel naar ons toe of we naar een club wilden. Gratis. Ja duh!! Dus wij met hem mee. Probeerden ze ons wijs te maken dat de mannen wel entree moesten betalen! Nou dat pikten wij niet en uiteindelijk kwamen we allemaal gratis binnen. Als vrouw had je nog wel een voordeel: je kreeg de hele avond gratis drank. Vervelend!! Er waren wel een paar aparte dingen in de club. Je mocht bijvoorbeeld geen drank drinken op de dansvloer, want die mocht niet vies worden. Ook hadden echt alle locals enorme flessen drank op hun tafels staan, die lang niet op gingen. Later hoorden we dat je die achter kan laten zetten voor een volgende avond. Handig. We hebben een super leuke avond gehad!

De volgende dag werden we rond 10 uur wakker en regende het. Het had weken niet geregend maar uitgerekend toen wij er waren stortte het met bakken uit de lucht. Dus gingen Jaé, Anouk, Evelien, Lily en ik naar de bios :) we namen de film die als eerst zou draaien, dit was Need for Speed. Aaron Paul (jesse uit breaking bad) speelde de hoofdrol dus ik vond t helemaal prima. Aan het einde van de middag gingen we een step-tour doen door de stad met Anouk en Evelien. Dat was echt superrrr leuk!! We gingen langs alle hoogtepunten van Singapore en we hadden een hele leuke gids die ons allemaal interessante dingen vertelde. Hij vertelde bijvoorbeeld dat niemand in Singapore - behalve de expats en andere belachelijk rijke mensen - echt gelukkig is omdat het leven echt hard is. Je moet bijvoorbeeld heel veel tax betalen zonder dat je echt weet waar het naar toe gaat. Wat wij echt bizar vonden was de auto belasting. Als je een auto koopt, betaal je de prijs van de auto en vervolgens meer dan 100% belasting over die auto!! Echt heeeel veel maar ook wel weer logisch want het is maar een klein land waar nu al 6 miljoen mensen wonen en als iedereen een auto zou hebben zou het helemaal druk zijn in de stad. Wat ook gek is is dat je nergens in de stad kauwgom kunt kopen. Deze regel hebben ze bedacht om de vervuiling in de stad tegen te gaan. Ook mag je niet oversteken op een andere plek dan een echte oversteekplaats (de boetes zijn super hoog), is eten of drinken in het openbaar vervoer zwaar verboden en mag je op heel veel plekken ook niet roken of drinken. Een land dat zo modern is, heeft daarentegen nog wel een hele ouderwetse regel: ze maken nog gebruik van de doodstraf. En dan niet eens de elektrische stoel maar gewoon de strop. Anouk en ik vonden dit maar raar. Je kan de doodstraf krijgen voor alles wat met drugs te maken heeft, maar ook voor een gewapende overval. Dus die overval hebben we toen maar laten zitten. De step tour was echt een van de leukste tours die we tot nu toe hebben gedaan! We deden ook nog een step wedstrijd waar Jaé en ik eerste en tweede werden! Toen we weer bij het hostel waren na 5 (!!!) uur steppen, gingen we samen met 3 jongens/ mannen (hier over zijn Anouk, Evelien, Jaé en ik het niet helemaal eens) die zo goed als in het hostel wonen drankjes doen bij het hostel. Dit was ook erg gezellig!!

De volgende dag gingen we, jawel, naar de dierentuin!! Natuurlijke regende het! Dat was echt extreem stom. Maar de dierentuin zelf was wel heel erg mooi. Vonden vooral Evelien en Jaé, Anouk en ik hadden het na een tijdje wel gezien. Maar we hadden een kaart bij ons en hebben ALLE dieren die er waren gezien (als ze niet aan het schuilen waren voor de regen). Na 4 uur rond te hebben gelopen namen we de bus terug naar het hostel. We waren allemaal best wel moe van onze onwijs sportieve steptour en het korte slapen dus gingen we ff chillen bij het hostel. Naast het hostel zat een 7/11 dus daar gingen we de hele tijd chips en koekjes kopen. Jammie. Er zat ook nog een kakkerlak op onze kamer, waar Evelien nog banger voor bleek te zijn dan ik. Toen Jaé hem wilden doodstampen begonnen Anouk en Evelien echt keihard te schreeuwen dat dit niet mocht want dat zouden er meer terugkomen voor wraak. Dus hebben we hem maar door de wc gespoeld. 'S avonds gingen Evelien, Jaé, Anouk en ik samen met Charles en Cory boten. Dit was echt super leuk. Evelien was niet zo heel goed dus dat was erg grappig. Daarna namen we de metro want we hadden met Tom, Niek en Lily afgesproken bij een Ierse bar om St. Patricks Day te vieren. Uiteindelijk kwamen we terecht bij een andere Ierse bar en later in een club waar we op 10 andere mensen na de enige gasten waren. We hebben echt een super leuke avond gehad!! We hebben heel veel gedanst, gelachen, foto's gemaakt (waar vooral Anouk en ik op stonden) en genoten van de tijd met elkaar! Na een hele grappige taxi rit waren we om een uur of 3 bij het hostel. Anouk en Evelien gingen slapen aangezien zij alweer om half 7 moesten opstaan (zielig). Samen met Tom heb ik toen hele grappige gesprekken gevoerd met Hielmie (onze step tour guide), Brandon (een Chinees), een Candees/zweeds koppel waarvan de jongen door kon gaan voor Wie is Wally (Wij hadden hem gevonden!) en Cory, al lag die meer te slapen op de tafel. Om 5 uu gingen wij toen ook maar slapen. Om 7 uur ff snel afscheid genomen van Anouk :(:(:(. Jaé en ik zijn toen nog tot een uur of 2 in het hostel gebleven waar we hebben genoten van heerlijke quiches van Charles en 2 seizoenen Californication hebben gekopieerd van Cory.

We hebben echt super leuke en gezellige dagen gehad in Singapore! Jammer dat het zo'n dure stad is want anders waren we zeker langer gebleven. Anouk en ik vinden Singapore de coolste stad na New York. Het was HEEL LEUK om elkaar weer te zien na 4 maanden. Net alsof het gister was dat we elkaar voor het laatst hadden gezien. Nu weer aftellen (nog 4,5/ 5 maanden) tot we elkaar weer zien! Ook met Evelien, Tom, Niek en Lily was het heeel leuk! Als we allemaal weer in Nederland zijn, moeten jullie snel een keer roti komen eten!

Wij zijn ondertussen in Maleisië, maar daar ga ik over schrijven in het volgende verslag!

Liefs!!

• 20 Maart 2014 - 16:58

Marie:

Te gek jongens ondanks het kort verblijf in Singapore toch heel veel super leuke dingen hebben meegemaakt. Die mooie herinneringen zullen altijd onuitgepraat raken. Have fun xxx