Chillen in Thailand - Reisverslag uit Ko Lanta, Thailand van Stella en Jaé - WaarBenJij.nu Chillen in Thailand - Reisverslag uit Ko Lanta, Thailand van Stella en Jaé - WaarBenJij.nu

Chillen in Thailand

Door: Stella

Blijf op de hoogte en volg Stella en Jaé

21 April 2014 | Thailand, Ko Lanta

Ondertussen zitten we op Koh Lanta, maar ik ga even terug naar Krabi want daar was ons vorige blog geeindigd!

In Krabi bleek er vanwege Thais nieuwjaar een superleuke mark te zijn. Hier heb ik een korte broek gescoord voor €1 en Jaé een tshirt voor €2. Wat een geld ;) 's avonds hebben we hier echt heerlijk gegeten! We hebben bij allemaal kraampjes allerlei verschillende dingen geproeft, van sushi tot zoete cakejes. De Gefrituurde sprinkhanen en wormen hebben we alleen wel overgeslagen, brrr. De volgende dag gingen we met een soort truck waar ze achterin bankjes hebben gemonteerd naar Ao Nang toe, het strand van Krabi. Nou viel dat even tegen! Het plaatsje zelf was nog wel leuk maar het strand vonden we maar niks. Daarom namen we de boot naar Railay, een ander veel mooier strand. Onze boot stond wel een beetje onder water maar we zijn veilig aangekomen! Railay beach was echt heel mooi, met allemaal rotsen en mooie natuur. We gingen ff ergens wat eten, nou dat was dus echt mega duur! Het jammere was dat het ook niet eens zo heel erg lekker was. Aan het einde van de middag namen we de boot terug naar Ao Nang, en na even gezocht te hebben naar een truck konden we weer terug naar Krabi. We hadden ons al helemaal veheugd op weer een avondje sushi, maar helaas: de markt was weg! Gelukkig was er nog een andere leuke avondmarkt dus daar hebben we toen ook heel erg lekker gegeten! Je kon ook echt de lekkerste bananajuice ever kopen, voor maar €0,50. Ik denk dat we er elke dag wel minimaal 2 hebben gedronken :) na het eten hebben we lekker Game of Thrones gekeken in ons hostel en spelletjes gespeeld. De volgende dag gingen we naar een tempel op een berg, waar je met 1237 traptreden naartoe kon lopen. Een meneer vertelde dat er apen bij de berg zaten maar dat viel opzich wel mee (ik ben, zoals jullie inmiddels weten, niet zo'n fan van apen ;)). Helaas was ik even vergeten dat ik hoogtevrees heb. De trappen waren op sommige stukken echt superstijl en 1200 tredes zijn er toch best veel! Na een kleine zenuwinzinking ben ik in een moordend tempo naar boven gemarcheerd. Volgens Jaé ongezond maar als je hoogtevrees hebt wil je nou eenmaal niet overal stilstaan om geconfronteerd te worden met de diepte. Helemaal bezweet en uitgeput kwamen we boven aan. Het uitzicht was echt super mooi en de tempel zelf ook. Ik was echt trots op mezelf! De weg naar beneden was een stuk simpeler en ging ook best snel. Beneden namen we lekker een ijsje en gingen we nog naar een grot toe, maar dat was niet zo heel bijzonder. Toen gingen we weer terug naar Krabi en hadden we echt een mega lekker stuk kip gekocht. Daarna gingen we chillen in ons hostel (in een dorm!!) en wachten op Marsha en Renate. Het hostel was trouwens echt super mooi en heel hip en schoon! Na een aantal afleveringen modern family liep ik naar beneden en toen waren Marsha en Renate net aan het inchecken! Na even te hebben geknuffeld gingen we eten op de markt. Daarna gingen we lekker chillen op de rooftopbar. Om 21.25 kwamen we aan en het happy hour bleek tot 21.30 te duren. Alle cocktails €2,25! Vanuit economisch oogpunt bestelden we toen maar 2 cocktails pp. Het was echt heel leuk om elkaar weer te zien en we hebben een hele gezellige avond gehad, die we zelfs hebben afgesloten met sportoefeningen op de gang met Jaé als personal trainer. Niemand die langsliep was veilig: van Jaé moest iedereen minimaal 25 squats doen!

De volgende dag gingen we heerlijk ontbijten en daarna werden we opgehaald om met de boot naar Koh Phi Phi te gaan. Ik zelf werd een beetje claustrofobisch in de boot, maar op de Thaise boten kan je gewoon lekker chillen op het dek! Vet chill want zo wordt je én bruin, én zie je de omgeving goed (en hoef je niet in de boot te zitten :)). Het uitladen van de boot was wel een beetje chaotisch, want er waren heeel veel mensen en heeel veel koffers waar totaal geen logisch systeem in zat, dus iedereen was een beetje aan het graaien naar zn koffer of tas. Uiteindelijk stonden we allemaal op de kade en gingen we op zoek naar ons hostel. Toen we aankwamen zag het er echt heel leuk uit, met een barretje en op het strand. Onze kamer was echt een dikke tegenvaller: een hok met 2 stapelbedden en verder 2 vierkante meter loopruimte. We gingen ff lunchen en chillen op het strand. 'S avonds gingen we heel lekker uit eten en daarna was er een best coole vuurshow op het strand! Je kon zelf springtouwen met een touw dat in brand stond. Marsha, renate en ik durfden dat niet maar Jaé natuurlijk wel! Elke keer kreeg je een gratis shotje dus Jaé ging zo vaak mogelijk. De volgende dag gingen we weer lekker chillen op het strand en een massage nemen. Thaise massages zijn echt heel apart, je wordt namelijk een soort van geschopt, geslagen en verpletterd maar het is wel heel lekker! Alleen werd Renate haar nek bijna gebroken, dat was iets minder! 'S avonds gingen we bij een leuk restaurantje eten waar het eten helaas een beetje tegenviel. 'S avonds gingen we weer lekker chillen bij onze bar.

De volgende dag namen we de boot naar Koh Lanta. Hier hadden we echt een supergrote en luxe bungalow geboekt met zwembad! Heerlijk! De bungalow is echt super mooi en de eerste dag gingen we scooters huren zodat we boodschappen konden doen. Marsha had nog nooit scooter gereden en dus vond die vrouw dat ze meer moest betalen, maar dat hebben we natuurlijk niet gedaan want Marsha bleek een natuurtalent. Bij de 7eleven kochten we brood, eieren, kaas, ham, tonijn, sardines, fris en chips. We hebben onze koelkast heel leuk ingericht en we gingen lekker borrelen op onze veranda! Echt chill. 'S avonds gingen we Thais eten bij een heerlijk restaurantje met de lekkerste curry's! Jaé had het allerpittigste level gekozen maar hij kon het makkelijk aan! Ik vond de minst pittige zelfs al een beetje pittig! Daarna gingen we weer chillen in onze bungalow. De volgende dag gingen we ontbijten in de bungalow met onze zelfgekochte spullen (de eerste keer dat we echt boodschappen hebben gedaan sinds we op reis zijn!). We hadden een gekookt eitje (speciaal voor pasen) en een tosti. Jammie!! Daarna gingen we met onze scooters over het eiland crossen. Dat was echt zo leuk! We hebben hele kleine vissersdorpjes gezien en prachtige stranden. We gingen lunchen met echt een super uitzicht en namen een lekkere shake op het strand. Echt een heerlijke dag! Maar het hoogtepunt moest nog komen: we gingen 's avonds eten bij de griek! Na onze scootertour gingen we eerst ff chillen in het zwembad. Daarna gingen we helemaal op chique naar de griek! We kozen per ongeluk 6 gerechten met zn 4en en alles was echt zooooo lekker! Luc, de griekse salade was gewoon precies zoals in Griekenland zonder sla blaadjes!! We hadden alles alleen zo op, want het kwam allemaal tegelijk en alles was warm dus dat was het enige nadeel. We zaten echt bomvol. 'S avonds gingen we weer lekker chillen bij de bungalow met een drankje!

Vanochtend werden we lekker laat wakker (11.30), maar niet zo laat als Marsha en Renate (13.30)! Jaé en ik gingen toen ff modern family kijken. Daarna gingen we weer lekker ontbijten en naar het zwembad. Nu zijn we aan het chillen bij onze bungalow (wat een verrassing!) en zometeen gaan we tosti's maken :) verder hebben we vandaag gewoon lekker een luierdagje!

Morgen gaan we voor 1 nachtje terug naar Krabi (even genieten van het streetfood en het mooie hostel) en overmorgen gaan we door naar Koh Tao!

Heel veel liefs vanuit Thailand!