The wolfpack in Bangkok! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Stella en Jaé - WaarBenJij.nu The wolfpack in Bangkok! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Stella en Jaé - WaarBenJij.nu

The wolfpack in Bangkok!

Blijf op de hoogte en volg Stella en Jaé

02 Mei 2014 | Thailand, Bangkok

Alweeeeer een nieuw verslag! Lekker veel leesvoer voor jullie ;)

Marsha, Renate en ik namen zondag de boot richting het vaste land van Thailand. We hebben lekker op het dek gechillt en moesten daarna de bus in. Omdat Jaé nog op Koh Tao was, zat ik naast een vreemd persoon. Letterlijk. Echt de meest dikke persoon zat precies naast mij :) hij zat de hele busreis te wrijven over zn knie, ging om de zoveel tijd even 20 minuten in het gangpad staan (?) en zong en drumde hardop mee met de muziek. Heel erg irritant dus. Ik zat helemaal tegen het raam aan gedrukt, omdat hij half op mijn stoel zat. Gelukkig overleefde ik de rit en aangekomen in Bangkok (met anderhalf uur vertraging!) namen we de taxi naar ons hostel. Het hostel was echt heel leuk! We sliepen in een 14 persoons dorm maar dat was in dit hostel juist heel leuk. We hadden echt super honger (het was namelijk ondertussen half elf) dus gingen we snel naar een Indiaas tentje vlakbij. Daar hebben we echt heerlijke curry gegeten! We waren best wel moe van onze reis dus gingen we nog ff chillen in het hostel en toen slapen.

Maandag hadden we de wekker gezet, zodat we konden genieten van het heerlijke ontbijt bestaande uit toast met boter. Jammie. We hadden besloten om vandaag te gaan shoppen aangezien Jaé nog op Koh Tao zat (zo hoefde hij niet mee te shoppen en miste hij ook geen sightseeing). We gingen lopend naar de MBK, een enorm winkelcentrum. Het was iets van anderhalf uur lopen maar dat leek ons wel leuk. Nou het begon goed, met een leuk weggetje langs de rivier. Op een gegeven moment konden we niet meer verder. Oja, de protesten. Heel slim dat we even hadden opgezocht of en waar deze protesten nog plaatsvonden (ik neem aan dat jullie dit allemaal hebben meegekregen in Nederland en anders zoeken jullie het maar op). Nou goed, er stonden dus heel veel tenten en de wegen waren afgesloten met zakken zand en prikkeldraad maar er waren niet echt veel mensen. Toch voelde het wel een beetje scary dus we gingen heel snel omlopen en een nieuwe route zoeken. Onderweg werden we een paar keer aangesproken door hele irritante mannetjes die vragen waar je heen gaat en vervolgens dingen zeggen zoals: 'ja het winkelcentrum is 's ochtends dicht' of 'deze tempel is maar 1x per jaar open'. Dit zijn dus allemaal leugens en ze hopen dat toeristen erin trappen en vervolgens bij hun in de taxi stappen om ergens anders heen te gaan. Wij zijn er natuurlijk niet in getrapt en we kwamen eindelijk aan bij de MBK. Dit vonden we echt een heel stom winkelcentrum. We gingen wel ff lunchen bij de foodcourt. Daarna gingen we naar 3 luxe malls waar we winkels gingen kijken en ons vooral erg hebben vermaakt in een winkel waar ze zo'n 50 verschillende soorten tissueboxen verkochten. Aan het einde van de middag namen we de taxi terug naar het hostel. Jaé was ondertussen gearriveerd en we gingen ff chillen in het hostel en daarna bij een heel lekker Arabisch tentje falafel eten. Daarna gingen we naar het beruchte Kao San Road, de (backpackers) uitgaansstraat van Bangkok. Hier gingen we een cocktail drinken maar we waren eigenlijk allemaal nog steeds moe dus gingen we weer terug naar het hostel. 'S nachts leerden we onze roomies goed kennen, want die kwamen allemaal rond 4 uur thuis en lagen of op de grond, of in iemand anders bed te slapen. Het was best grappig alleen konden wij niet zo lekker slapen.

Dinsdag gingen we dan eindelijk sightseeing doen. We begonnen bij het Grand Palace. Ik dacht dat dit gewoon 1 gebouw zou zijn, maar nee, het is 1 hoofdgebouw met duizenden tempels. De entree was echt belachelijk duur, maar goed we vonden dat we dit wel gezien moesten hebben. Jaé moest nog een prachtige broek lenen omdat zn eigen broek te kort was. Het paleis zelf en alle tempels waren echt heel erg mooi! Tussen de middag gingen we lunchen bij de Subway en smiddags gingen we nog 2 tempels bekijken. Eentje met een enorm grote liggende Buddha en eentje waar je op kon klimmen. Nou die had echt zooooo'n mega stijle trap dus ik durfde gewoon echt niet meer naar beneden (ik zat al te fantaseren dat een helikopter me van de tempel af moest takelen), maar uiteindelijk lukte het dan toch achterstevoren. 'S avonds gingen we samen met 2 jongens uit onze dorm naar de rooftopbar van de State Tower (uit de Hangover film). Hier was een strikte dresscode dus we zagen er allemaal tiptop uit. Een probleempje was alleen dat Marsha, Renate en ik alleen birkenstocks bij ons hadden (of sneakers, maar dat staat ook weer zo raar onder een jurkje en was ook verboden voor vrouwen). Maar we zagen er verder op en top vrouwelijk uit in onze jurkjes dus we hadden er wel vertrouwen in. Helaas.. Toen we aankwamen werd ons de toegang geweigerd omdat we Birkenstocks aanhadden. Ze noemde ze echt expliciet bij naam dus we maakten echt geen kans. Normale mensen zouden dit zien als een teken om dan niet op de State Tower te gaan, maar wij niet. Nee wij gingen nieuwe schoenen kopen! De jongens waren al naar boven gegaan en wij gingen op schoenenjacht. Omdat Renate en ik allebei reuzen voeten hebben was het voor ons best lastig om iets te vinden maar uiteindelijk hebben we iets (spuuglelijks) gevonden voor maar €6.70 (die van Marsha waren iets duurder maar ook een stuk mooier). Nou wij mochten ook de toren op hoor! Boven aangekomen was het uitzicht echt zo mega cool!! We moesten natuurlijk ook een drankje kopen. Het goedkoopste drankje (fris of een klein glas sterke drank) was €8,65. Nou klinkt dat misschien voor jullie niet duur, maar als je op een budget leeft van €30 per dag per persoon is dat best veel!! Jaé nam de Hangovertini (een cocktail), die was zelfs €17. Inclusief mijn schoenen kostte dit coole uitzicht ons dus €32. Jullie begrijpen dat we die dag ons budget niet echt hebben gehaald :) maar goed het was wel een superleuke ervaring en we voelden ons echt superchique! Hierna gingen we uit eten bij een heel leuk tentje (ff getripadvisord, dat is inderdaad een werkwoord geworden), waar Jaé en een Engelse jongen allebei kozen voor een spicy gerecht. Jaé kreeg het op maar de Engelse jongen (met Indiaase achtergrond) moest de strijd tegen de pepers opgeven. Het was echt heel erg grappig en ook wel een beetje zielig. Hierna gingen we snel terug naar ons hostel om onze backpackers outfits weer aan te doen (korte broeken voor de mannen en onze geliefde birkenstocks). Daarna gingen we uit op Kao San Road. Het was echt heel leuk want we waren met bijna iedereen uit onze dorm. Kao San Road was niet helemaal mijn ding, en Jaé was heel erg moe dus wij gingen ietsie eerder naar huis dan de rest. In onze dorm lagen 2 nieuwe gasten dus daar gingen wij ff mee praten en ze alvast waarschuwen voor als de rest van de dorm thuis zou komen. We hadden namelijk al 2 nachten achter elkaar ervaren dat dit meestal niet echt stil gebeurde. Nou dat bleek ook deze nacht weer :)

De volgende dag gingen we lekker uitslapen. We zouden om 18 uur een fietstour gaan doen, dus we hadden de middag vrij om 'iets' te gaan doen. Uiteindelijk zijn we alleen maar met een taxi heen en terug naar een foodcourt gereden. Lekkere geldverspilling dus! Jaé en ik hebben wel heeerlijk onbeperkt sushi gegeten dus wij gingen helemaal los. Dat kostte met zn 2en echt maar €17! Chilllll. Toen we thuiskwamen moesten we ons snel omkleden voor de fietstour. De company heette Co van Kessel en in de taxi op de heenweg hebben we echt miljaren woordgrappen gemaakt waar de naam co in voorkwam. We hadden allemaal leuke namen bedacht, zoals Co's company, co's corporation, co's coloured cozy, comfortable and colourful condoms, co's coconuts. Ook gingen we daarna stappen op Co San road.. Naja het ging maar door en het werd echt steeds flauwer. Toen kwamen we aan bij de tour en vroeg ik waar Co was.. He passed away 2 years ago. Oepsss. Co is in his COffin. Na die grap gingen we echt helemaal stuk maar we voelden ons wel een beetje slecht. De tour zelf was best wel leuk! We gingen echt door allemaal hele kleine straatjes en zagen zo een hele andere kant van Bangkok. We vonden hem alleen niet helemaal het geld waard, maar we zouden hem zeker aanraden aan andere backpackers! We waren allemaal echt moe, maar Renate en Marsha gingen toch gewoon stappen. Grandma en grandpa (zo werden Jaé en ik genoemd door iemand uit onze dorm) bleven thuis om een filmpje te kijken en mn ontplofte tas in te pakken. We hadden ons er dit keer op ingesteld dat we vast wel weer wakker zouden worden in de nacht en jahoor, om 4 uur werd Jaé wakker gemaakt met allemaal cadeautjes. Hadden ze met zn allen allemaal nep bloemstukken verzameld en voor Jaé zn bed neergezet. Nou dat was echt extreem grappig. Later hadden Renate en Mark 2 bedden van mensen die nog uit waren versierd met lege flessen en deze prachtige bloemstukken.

Gister werden we wakker en gingen we snel tas inpakken en uitchecken. We hadden al een hotel geboekt voor onze volgende plek (Sukhotai, in het noorden van Thailand), maar we moesten nog een bus zien te vinden. Eerst maar even ontbijten. Jaé nam lekker spaghetti bolognese. Hier bleek sinaasappel in te zitten, een erg onaangename verrassing voor Jaé. We hadden ook een bananenshake besteld, en hier hadden ze chocoladesaus en slagroom op gegooid. Nou Rens je begrijpt dat ik gelijk om een nieuwe heb gevraagd!! Helaas moesten we nog een uurtje wachten tot de was klaar was, maar toen we deze hadden opgehaald konden we eindelijk een taxi nemen naar het busstation. Dat bleek nog best wel ver te zijn. Gelukkig ging er nog een bus voor echt heeeel goedkoop. We gingen nog even wat eten en namen toen de bus. We hebben ons prima vermaakt met allemaal spelletjes. Om half 12 kwamen we aan bij ons hotel. Wat een luxe! (Vergeleken met een dorm). We hebben een heerlijk bed en een privékamer, ook wel eens handig als koppel ;)

Na een heerlijke nacht slaap gingen we vandaag maar weer wens tempels bezoeken. Die zien we tenslotte elke dag dus dat blijft leuk, vooral in deze hitte van 38 graden. Maar goed sommige dingen moet je nou eenmaal gezien hebben! De tempels zelf waren echt best wel indrukwekkend en vooral de Buddha beelden waren nog in een goede staat. We werden allemaal wel een beetje sloom van het weer dus na de hoofdtempels hebben we de bus naar huis genomen en hebben we lekker gechillt in ons zwembad. Daarna gingen we eten op de night market, lekker cheap en echt lekker! Ze gingen speciaal voor ons cola kopen bij de supermarkt, wat een service :)

Nu zijn we lekker aan het chillen op onze hotelkamer. Morgen gaan we door maar Chiang Mai en hier staan heel veel dingen op het programma (we moeten nog een beetje uitzoeken hoe en wat), zoals een kookcursus, ziplining (ik niet), raften, een trekking, iets met olifanten, muay Thai.. Genoeg te doen dus! Maar we willen ook lekker chillen dus waarschijnlijk blijven we hier wel 4/5 nachten!

• 07 Mei 2014 - 18:14

Marie:

Hoi Stel, gezellig dat Marsha en Renate er ook zijn. Veel plezier en de groetjes xxx