Penang & Langkawi - Reisverslag uit Langkawi Islands, Maleisië van Stella en Jaé - WaarBenJij.nu Penang & Langkawi - Reisverslag uit Langkawi Islands, Maleisië van Stella en Jaé - WaarBenJij.nu

Penang & Langkawi

Blijf op de hoogte en volg Stella en Jaé

04 April 2014 | Maleisië, Langkawi Islands

Dit verhaal heb ik al een tijdje geleden getypt, ondertussen gaan we morgen alweer op weg naar Taman Negara! Dus niet alle dagen etc kloppen maar ja :)

Penang
Ons hostel in Penang lag midden in Chinatown en het centrum. Toen we aankwamen was het nog best wel vroeg dus gingen we gelijk even een rondje lopen en wat eten. Penang staat bekend om zn goede streetfood keuken dus dat hebben we even getest. Streetfood is een mobiel keukentje gemonteerd op bijvoorbeeld een fiets en vaak serveren ze 1 of 2 verschillende gerechten. Dit kost niet meer dan €1,5 pp en is echt heerlijk! Ook de 'restaurantjes' (permanente keukentjes) zijn mega goedkoop en serveren prima eten. Het was echt bloedheet tijdens ons rondje lopen dus gingen we op zoek naar een winkelcentrum om af te koelen. Nou die hadden ze in overvloed. Elke mall heeft hier ook een eigen bioscoop alleen draaiden er geen leuke films. Dus gingen we weer terug de hitte in :) 's avonds gingen we nog wat drinken bij de Reggae mansion -waar ze geen reggae draaiden-, en drankjes voor vrouwen waren gratis! Zo vervelend.

De volgende dag namen we de bus naar het nationaal park. Dit bleek een rit van meer dan een uur maar was tevens een leuke tour over het eiland. Aangekomen bij het nationaal park gingen we een wandeling maken naar monkey beach. Volgens de informatie man duurde dit 90 minuten maar binnen 57 minuten zaten wij al op het strand. Gelukkig geen apen gezien op het strand. Wel een enorme hagedis van iets meer dan 1 meter lang. Op de terugweg zagen we nog wel wat apen maar ze deden gelukkig niet stom. 'S avonds gingen we de laatste paar afleveringen van Californication seizoen 6 afkijken :(:( nu wachten op seizoen 7!!

De volgende dag namen we de boot terug naar het vaste land. Hier stond gelukkig net een bus klaar naar Langkawi. Eindelijk gingen we met een normale ferry, beetje speedboat achtig maar dan een stuk groter. Langkawi zelf was best wel mooi! We zaten bij een ietsie te toeristisch plaatsje in een hostel met privékamer. Het strand was heel mooi!! Maar het was alleen echt bloedheet. Ik ben dus helaas ook weer verbrand. Haha. Langkawi is een belastingvrij eiland dus alles is hier best goedkoop! We hebben hier ongeveer alle keren bij een Indiaas tentje gegeten waar je zelf je eten opschept en zij vervolgens een prijs voor rekenen. Erg bijzonder is dat de prijs elke keer nogal verschilde, terwijl de hoeveelheid en het soort eten vaak hetzelfde was. Maar ja, dat zal wel komen omdat we toeristen zijn! Verder hadden we in ons dorpje een cocktailbarretje gevonden met cocktails voor €2, dus daar heeft Jaé zn eerste cocktail in jaren gedronken!

Op dit moment zijn we onderweg naar de perhentian islands. Toen we in de boot zaten, ging het brandalarm ineens af! Gelukkig lagen we nog in de haven. Maar goed er was dus wel brand op de boot! Iedereen moest van de boot af. Ik raakte best wel in paniek want wij zaten voorin en daar was de brand. Maar het viel achteraf wel mee. Nu zit ik stijf van de zenuwen in een andere boot. Wat ook erg grappig was, was dat ze in deze boot een instructie filmpje gingen laten zien en je toen weer een brandalarm af hoorde gaan. Ik zei al: ja godverdomme niet weer, en best veel mensen keken om zich heen maar het geluid kwam dus uit het filmpje. Halve hartverzakking. Dit was wel ons eerste echte ongewenste avontuur. Jemig. (Jaé vond het achteraf heel grappig want ik rende gewoon over alle stoelen en vroeg steeds waarom ze de fucking nooddeur niet opendeden en probeerde zo snel mogelijk naar buiten te gaan.. Awkward. Maar ja laten we eerlijk zijn een brand is niet niks en ik ben nou eenmaal geen held!!).

Zometeen nemen we de nachtbus naar de andere kant van het eiland en daar nemen we morgenochtend een speedboat naar de perhentians!