Nachtbussen en een paradijsje op aarde!! - Reisverslag uit Kuala Besut, Maleisië van Stella en Jaé - WaarBenJij.nu Nachtbussen en een paradijsje op aarde!! - Reisverslag uit Kuala Besut, Maleisië van Stella en Jaé - WaarBenJij.nu

Nachtbussen en een paradijsje op aarde!!

Blijf op de hoogte en volg Stella en Jaé

04 April 2014 | Maleisië, Kuala Besut

Na de spannende boottocht moesten we met de nachtbus naar de andere kant van Maleisië. We vonden de nachtbus best wel oke, alleen het rare was dat ze de lichten al gelijk om 20.30 uitdeden. Wie wilt er dan al slapen?! Onze buschauffeur crosste wel een beetje hard en de wegen waren lekker hobbelig dus we konden niet echt slapen. Ik denk dat ik in totaal zo'n 75 minuten heb geslapen :) onderweg stopten we ook best wel vaak. Om ongeveer 06.00 de volgende ochtend kwamen we aan in Kuala Besut. Samen met 2 nederlandse meiden die we de vorige dag bij onse fikkende boot hadden ontmoet gingen we ergens ontbijten. Jaé en ik gingen ook nog maar eventjes pinnen aangezien ze op de perhentians geen pinautomaten hebben. Om 08.30 namen we toen een mini bootje naar het eiland. We stuntten weer lekker op de golven maar het was best wel cool!! Aangekomen gingen we op zoek naar een accomodatie. Dat was nog niet zo makkelijk, aangezien ze de prijzen hier echt verdubbelen tov het vaste land. Uiteindelijk hebben we een kamer gevonden voor €20 per nacht met een ventilator. Nou voor €20 kan je op t vaste land een dikke suite boeken met airco!! We gingen eerst eventjes slapen en toen naar het strand. Klinkt als een flinke tocht maar als je uit ons hostel stapte was je letterlijk op het strand. 'S avonds gingen we met Kim en Sabine eten en naar een leuke strandbar aan de andere kant van het eiland.

Dinsdag gingen we met zn 4tjes met de taxi (dat is hier een boot, ze hebben hier geen wegen en de meeste plekken op het eiland zijn alleen bereikbaar per boot) naar het allermooiste strand ever. We konden maar niet ophouden met ons verbazen over het helde water en het witte strand. De tocht naar het eiland toe vond echt plaats in de allerkleinste speedboat die ik ooit had gezien maar het was echt heel cool! Sabine en Jaé hebben van touwen en een plank een hele mooie schommel gebouwd. Daarna hebben we ook nog met zn vieren een vlot van bamboe gebouwd. Echt heel leuk en hij bleef nog drijven ook! Wij zijn nu wel expeditie robinson waardig :) het was wel een beetje heet en we waren alle 3 (jaé natuurlijk niet) wel een kleiiiiin beetje verbrand. Dus aan het einde vd middag gingen we maar spelletjes spelen in de schaduw. Om half 5 kwam onze taxi ons weer ophalen. De golven waren echt een stuk ruwer dus we stuntten lekker op het water. Klein beetje spannend maar de kapitein leek totaal niet onder de indruk van de woeste zee dus ik maakte me geen zorgen. 'S avonds zijn we weer lekker uit eten geweest en weer naar hetzelfde barretje gegaan! Het is hier heel normaal (of eigenlijk de enige manier) om in een barretje een fles sterke drank met blikjes fris te kopen. Best wel grappig. De local drink hier is Orang Oetang, ook wel monkey juice genoemd. Het is een soort vanille rum en het was best wel lekker. We gingen niet al te laat slapen want de volgende dag stond er een snorkeltrip op het programma!

Om half 11 moesten we verzamelen voor onze snorkeltrip. We dachten dat we met zn 4tjes op een boot zouden zitten. Dit bleken achttien mensen te zijn, op een boot waar voor het comfort maximaal 12 mensen op konden. De kapitein riep ook steeds: come on guys, balance the boat!! omdat we steeds heel erg scheef hingen. Na wat passen en meten konden we gaan. We hebben echt superveel vissen gezien! Het hoogtepunt was echter echt wel de schilpad met een schild met een diameter van meer dan 1 meter!! Het was wel komisch want we gingen met ons bootje op zoek naar de schilpad en als we er dan eentje zagen jumpte iedereen uit de boot om met de schildpad te zwemmen. Ik sprong ook uit de boot en toen heb ik dus een stukje boven de schilpad gezwommen, echt heel cool!! Aan het einde van de trip zagen we zelfs nog heeeel veel nemo visjes in een soort annemonen dorp. Dat was echt heel leuk!! Sabine en Kim hebben zelfs een mini haai gezien. Echt een coole trip dus! Voor het eerst in de geschiedenis der trips kregen we nu echt eens waar voor ons geld en duurde de trip zelfs 2 uur langer dan gepland!! Uiteraard gingen we 's avonds weer uit eten en naar hetzelfde barrete. Jaé heeft ook zelf hamburgers voor ons gebakken bij een hamburgertentje. Jammie!

Donderdag ging Sabine voor het eerst duiken. Jaé, Kim en ik gingen naar het strand. We hebben lekker gechillt, geluncht en gezwommen. 'S avonds was onze laatste avond met zn viertjes, die we hetzelfde als de vorige 3 avonden hebben doorgebracht :) het was erg gezellig!

Vandaag werden Jaé en ik pas rond 12.30 wakker. We hadden afgesproken om nog te gaan lunchen met Kim en Sabine voordat zij om 16.00 de boot terugnamen naar t vaste land. We hebben nog spelletjes gespeeld en gechillt en toen gingen we ze uitzwaaien. Nu zitten wij bij ons hostel wat dingetjes uit te zoeken voor andere plekken waar we heen gaan. Morgen gaan we naar de Taman Negara. Dit is een primair regenwoud/ jungle gebied in Maleisië. We zijn erg benieuwd hoe het hier is! The perhentian Islands waren echt super! Sowieso de meest witte stranden en het aller helderste water dat we ooooooit hebben gezien! Aanrader dus voor vakantiegangers naar Maleisië ;)

Liefs!

• 03 November 2014 - 11:45

Sabine:

Heeeerlijk om terug te lezen <3 Ik heb heimwee!!!
    Tot snel bij onze reunie ^^,