Final days in Malaysia - Reisverslag uit Krabi, Thailand van Stella en Jaé - WaarBenJij.nu Final days in Malaysia - Reisverslag uit Krabi, Thailand van Stella en Jaé - WaarBenJij.nu

Final days in Malaysia

Blijf op de hoogte en volg Stella en Jaé

14 April 2014 | Thailand, Krabi

Omdat we niet zo'n zin hadden om nog veel te reizen de laatste paar dagen, besloten we onze laatste 5 nachten in Kuala Lumpur door te brengen. We keken echt uit naar een beetje moderniteit en luxe na onze jungle. Dinsdag kwamen we rond 4 uur aan bij ons (voor ons doen) dure hotel. Heerlijk!! Een eigen badkamer, airco, een tv, een waterkoker.. Het houdt maar niet op! We zaten vlakbij chinatown en hier gingen we de eerste avond dan ook eten. Eerst Indiaas, als toetje nog wat stokjes dim sum in de steamboot! Omdat we alles in KL de eerste keer dat we er waren al hadden gezien, wilden we deze dagen vooral uitslapen, chillen en relaxen. De eerste ochtend werden we tegen ons zin in echter gewekt door het BRANDALARM. Deja-vu's ten top. Wij snel alle belangrijke spullen inpakken en een beetje fatsoenlijke kleding aan en op naar de gang. Bleek het iemand te zijn die op zn kamer aan het roken was. Thanks voor het vergroten van mijn trauma met brandalarmen!! 2 ochtenden later ging 'ie nog een keer af, maar in de hoop dat het weer een onbenullige roker was, heb ik daarna nog heerlijk geslapen. Terug naar dag 2: shoppen!! We hebben een paar uur door gebracht in de h&m en nog wat andere (onbetaalbare) winkels. Daarna gingen we naar de bioscoop! Nou denken jullie: goh, wat leuk zo'n dagje. Nou zo zagen de andere 4 dagen er dus ook uit! Beschamend eigenlijk maar we zijn VIJF DAGEN ACHTER ELKAAR naar de bios geweest. Lekker cultuur snuiven! De tweede avond hadden we met Ellen en Kelly afgesproken om samen te eten. We hadden allemaal zo'n honger dat we maar 2 hoofdgerechten namen. Oeps. 'S avonds gingen we bij een hele leuke rooftopbar wat drinken. De volgende avond (dagprogramma is bekend) gingen we weer naar dezelfde rooftopbar met nog 2 deense jongens die we ook in de jungle hadden ontmoet. Jaé en ik hadden nog een gratis drankje gewonnen bij de quiz (uiteraard vals gespeeld). Vanaf de rooftopbar hadden we een super mooi uitzicht op de Petronas Towers en alle dikke vette ratten op straat. Gatsie. De laatste 2 avonden hebben we geldbesparend tv gekeken op de hotelkamer. Op een gegeven moment ging het wel vervelen want er waren maar 2 zenders die werkten (tlc en disney channel) en ze zonden de heeeele tijd herhalingen uit. En precies toen finding nemo op tv kwam, begaf ook disney channel het. Wat hebben we het ook zwaar. Vanochtend moesten we onze tas inpakken en om 12.00 uur uitchecken. We wilden nog even wat plekjes in de stad bekijken maar het was zo belachelijk heet dat we weer terechtkwamen in de bios :( nu zitten we al sinds kwart over 7 op het vliegveld. We zijn in ieder geval op tijd want onze vlucht vertrekt morgenochtend om 07.00 uur! Maar we hadden geen zin om voor een halve nacht een hotel te boeken en ook nog eens 's nachts een dure taxi te moeten nemen. Morgen zijn we al vroeg in Thailand dus dan kunnen we lekker slapen! We hebben een hostel geboekt voor €5 per nacht voor 2 personen (privékamer, geen eens een dorm!) dus ik ben zeeerr benieuwd hoe dat eruit gaat zien!

Ondertussen zijn we gearriveerd in Krabi. De vlucht is goed verlopen en de tijd op het vliegveld ging best wel snel! Qua kamer hebben we een beetje een jungle dejavu: de keiharde grond in de grot waarin we sliepen voelt hetzelfde als iets wat ze hier een bed noemen.. Ach het is maar voor 2 nachtjes! Het is Thais nieuwjaar vandaag en toen we de bus uitkwamen werden we verwelkomd door een waterpistolencommité! Iedereen spuit elkaar de hele dag nat met water. Best geinig. Na een dutje heb ik lekker een thaise massage genomen, heeeerlijk!! Daarna gingen we even lopen over de markt. Nu zijn we toch alweer heel erg moe van onze gebroken nacht dus vanavond maar even vroeg te bed!

Liefs xx